مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:452021-12-01سياسي

یادداشت| آن سوی یکصدمین سالگشت میرزا


تبیین ابعاد مختلف شخصیتی میرزا بدون کم و کاست، ریشه یابی نهضت جنگل، شناخت شخصیت های حول محور میرزا و تحلیل این قیام تاریخی و به طورکلی شناساندن میرزای جنگلی به نسل حاضر بخشی از غفلت های معرفی این گله مرد تاریخ گیلان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، فاطمه احمدی فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به مناسبت یک صدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی نوشت: تکرار تاریخ همیشه خوب است چراکه به ما یادآور می شود باید به پاس داشت خون های مطهری که ریخته شد تا ایران و ایرانی در سراسر جهان و در طی تاریخ سربلند و سرافراز باشد، قیام کنیم و برای این قیام نسل های آینده و نسل حاضر را با ادله و منطق با خود همراه سازیم.

یک قرن از قیام تاریخی میرزا کوچک جنگلی و نهضت جنگل می گذرد اما همچنان این نهضت در طی سال ها زوایای تاریک و پنهانی دارد که بر همگان پوشیده است و نیازمند واکاوی و تحقیق و بررسی پژوهشگران حوزه فرهنگ و تاریخ خصوصاً علاقه مندان به نهضت جنگل است.

نهضت جنگل، این حادثه تاریخی که هویت و فرهنگ مردم نه تنها گیلان، بلکه بخشی از هویت تاریخی فرهنگی و افتخار ایران اسلامی است؛ نباید تنها یک بار در سال آن هم در 11 آذرماه به مناسبت سالروز شهادت میرزا یونس، موردتوجه اهالی فرهنگ، تاریخ نگاران و پژوهشگران باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| آن سوی یکصدمین سالگشت میرزا

یادداشت| آن سوی یکصدمین سالگشت میرزا